
Accions de l’Ajuntament per afrontar les altes temperatures
EUROPA PRESS – Davant l’alerta meteorològica que preveu altes temperatures, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha implementat mesures específiques per fer front a l’onada de calor que afecta la ciutat durant els dies 22 i 23 de juny. Aquestes iniciatives busquen protegir la salut de la població davant l’impacte de les temperatures extremes.
Xarxa de refugis climàtics
Per fer front a aquesta situació, s’obren els refugis climàtics de la ciutat, ampliant horaris per oferir espais segurs i confortables als ciutadans. Els espais seleccionats inclouen la Biblioteca Sant Agustí, l’Oficina de Turisme, l’Espai Ermengol i l’edifici de l’Ajuntament, així com l’Hospital i el Consell Comarcal. A més, es disposa de llocs amb temperatura agradable com el Claustre del Racionero i el Poliesportiu Municipal.
Accés gratuït a la piscina municipal
Per als dies en què es preveuen temperatures extremes, l’Ajuntament ha decretat l’accés gratuït a la Piscina Municipal per a nens menors de 12 anys i persones majors de 65 anys. Aquesta mesura s’aplicarà entre les 12:00 h i les 20:00 h, i es recorda que els menors han d’anar acompanyats d’un adult.
Prioritat als col·lectius més vulnerables
L’alcalde, Joan Barrera, ha fet una crida a la precaució i ha ressaltat que s’atendran preferentment els col·lectius més vulnerables, incloent persones grans que viuen soles, infants menors de 12 anys i aquells amb malalties cròniques.
Recomanacions de salut
Per garantir el benestar de tots, l’Ajuntament recomana mesures de precaució com beure líquids de manera constant, evitar activitats físiques dures durant les hores de màxima calor i fer àpats lleugers. És important romandre en espais frescos i mantenir les persianes tancades durant les hores de sol. En cas de detectar símptomes de cop de calor, s’ha d’actuar immediatament i contactar amb emergències.
- Et Recomanem -
