
Inici de la revetlla de Sant Joan a La Seu d’Urgell
L’alcalde de La Seu d’Urgell, Joan Barrera, ha destacat que “un any més, donem la benvinguda a la Flama del Canigó, una tradició que simbolitza la nostra identitat catalana i ens ajuda a mantenir viu el sentiment de país durant aquesta celebració”.
Aquest migdia, la flama ha arribat al Parc del Cadí, on diversos representants polítics, incloent la tinent d’alcalde Gemma Tó, han estat presents per commemorar aquest moment significatiu. Els fallaires d’Andorra la Vella han estat els encarregats de portar la flama fins a la ciutat, donant inici a una festivitat que durarà tota la tarda i la nit.
Els assistents han encès els quinqués, llànties i altres elements per preparar les fogueres a cadascun dels seus municipis. Durant l’acte, Òmnium Cultural Alt Urgell ha fet la lectura del manifest de la Flama del Canigó.
La festa continuarà amb activitats diverses com la baixada de la Flama cap a l’aparcament Doctor Peiró, una botifarrada popular, l’encesa de la foguera i actuacions musicals que animaran la nit. L’alcalde ha desitjat a tous els ciutadans una bona revetlla, tot recordant la importància de gaudir amb prudència, especialment per les altes temperatures.
Aquesta festivitat a La Seu d’Urgell és un reflex de la implicació de diverses entitats de la ciutat, i ajuda a mantenir les tradicions populars que any rere any reuneixen veïns i visitants al voltant del foc, la música i la celebració de l’estiu.
- Et Recomanem -
